Saturday, January 22, 2011

real life race

tadi aku layan disney Cars.

i always love that movie, and i will always take the opportunity to watch it whenever anak2 aku melayan citer tu :D

tapi part yang aku slalu miss (either aku kena adhoc housechores, or anak berak or aku terlelap...) is the last race. unfortunately, itu la part fav aku. aku suka bila all the radiator spring friends datang bagi last minute support bila lightning mcqueen dah lost his team due to his ignorant stuck up behaviour sebelum tu. so the friends voluntarily surprised him by becoming his crew team.

apa yang terdetik kat hati aku pagi ni bila tgk movie tu, was the time McQueen almost completed his race, he abruptly stopped just before the finishing line sebb dia nampak The King crashed, sebab foul play si Hicks.

mcqueen later finished the race but with him pushing The King to the finish line.

kalau direnung, ditenung, ditilik....rasa2nya in real life ada camtu?
sacrificing your own winning by helping those yg teraniaya....
hmm... that should be the ideal situation, tp berapa ramai yg actually does that?
even ada lak so-called-kawan yg makan kawan...and it should be no surprise esp kalau sedara sendiri pun dia sanggup 'giling'


as a muslim, we should know better, even behave better sebab kita ada syurga neraka. so kalau kita berperangai senonoh, pahala la ganjarannya.
tp jgn la buat own definition of which ko suka ko kata betul, if tak suka ko kata x betul sdgkan rules n regulations tu dah ada dalam islam, kan?

so, berapa ramai antara kita yang sanggup jadi Lightning McQueen?

aku percaya still ada org cenggitu....even aku rasa aku pun aku berbuat demikian if hati rasa tersentuh or datang rasa tanggungjawab and aku pun mesti terpikir, if benda tu jadi kat aku pulak...ada ke nanti orang nak tolong aku if aku tak being the first one to tolong orang?


pendek kata, sendiri mau ingat.... kata penjang nya --- sendiri mau pikir la, apa2 pun balasannya insyaallah akan datang kemudian.


No comments: