Wednesday, January 5, 2011

cramp!!!

si hazeem baru je 3 hari sekolah. aku rasa cukup stress esp time waktu pagi ehhehe...

bukan apa, masa tu la kelam kabut nak kejutkan hazeem bangun tidur. nak siapkan breakfast. nak prepare baju sekolah, beg sekolah, pastu baju kotor nak kena basuh gak, jemur pulak. masak tengahari? takde la tu...

ehehhe...

lepas tu nak kena hantar hazeem by 10.45 latest dah kena keluar rumah. dia start sekolah 11.30am. lepas tu belum kira gangguan si kecik harith tu lagi..(itu memang budak cukuppp bertuah)

so far, aku memang prepare somethg untuk hazeem bawa bekal. in case dia tak jumpa duit sekolah, ada gak something untuk dia makan. first day aku prepare sandwich ngan meat salami (cewah... sedap!), next day just roti cokelat, pastu hari ni aku wat cekodok pisang.

kagum? aku pun kagum ngan kerajinan aku.

and hasil ke-rushing-an aku tu, and ke-kelamkabut-an aku melayan harith in between --- semalam perut aku cramp!

cramp yg amatttt... sampai aku nak berjalan pun terbongkok-bongkok... aduhai... sampai aku cakap dalam hati, lain kali apa kata laki aku je yang pregnant? hahahah.... tp kalau semua dia buat, buek apo dia kawen ngan aku?? cis

apa aku buat bila cramp?

memang takleh wat apa sangat... just lie down and urut tummy tu slowly... agar baby dalam perut pun rasa tenang (walaupun mak nya tidak lah tenang nau....)

took about 30mins before perut aku lembut skit. perghh... aku rasa petang tu, baby dalam perut pun excited bila aku kat sekolah hazeem and dia leh dengar budak2 bermain...lantas dia pun sibuk menendang2 dalam perut ku. belum keluar dah tunjuk skill ni...ehehheh...

ok, aku google skit, and this is what i got.....

you should not worry if cramp tu doesn't lead to any of these:

- bleeding
- fever
- chills
- lightheaded or faint
 - vaginal discharge

aku may experience a few tapi since lepas baring tu dah kurang cramp, so maybe takde apa2 kot.

however, if any of you wants to know more on this subject, leh try link ni. and byk lagi if korg rajin meng-google :D

2 comments:

Syahida said...

MekJa, same here...dah 4 hari aku bangun 4 pagi. siap2 segala yg patut. kul 6 lebih kuar hantar Abil, hbbyku hantar kakak. adik will either folo hbby/aku. pastu, da hntr semua, balik nak siap2 laundry segala,kdg2 smpat la qada' tido sat..masak lunch?? tak jugaakkk..hehe. menapau dari restoran PIL aku jek..excuse, sibuk2 siapkan zarif pulak..hehe. enjoy ur new routine :D

ja amran said...

ya rabbi! ko bangun kul 4 syidah??? ahahah kagum!!