Wednesday, January 12, 2011

kasih sayang harith pada si abang

since hazeem dah start darjah 1 ni, hari2 harith semacam kesunyian...

bangun every morning, hazeem akan bergelut dengan harith... benda2 normal, berebut mainan... berebut makanan and now trend si harith is berebut botol susu ngan hazeem. pendek kata, harith akan tunggu je apa yg dia leh rampas from hazeem. buku sekolah, tali pinggang sekolah, kopiah etc etc...

around 10.45, aku pun bergegas hantar hazeem ke school. harith akan ikut serta, nak tinggal kat sapa?

lepas tu dalam kereta ada lagi sesi wrestling. or lately ni, sesi menyanyi lagu elvis... return to sender ngan such a night. pergh...si kecik yg belum pandai cakap betul2 pun sibuk menyanyi... mmg sure tergelak aku dibuatnya.

bila hazeem dah ke school, harith akan jadi bosan. dia akan mengadap depan tv tgk katun...once in a while dia akan mengacau aku buat kerja. tak lama lepas tu mintak tido. petang bangun pun cam bosan gak. balik2 nampak atuk dia, balik2 borak ngan aku... itu pun kalau aku x sibuk or aku terbongkang ---penat wooo....

dia ada gak cubaan main wrestling ngan aku, or cubaan naik kuda kat belakang aku...tp aku yg pregnant ni tak berdaya..so kejap je dia dah bosan.

semalam bila hazeem balik school, masa tu aku nak suapkan bebudak ni makan malam, tiba2 harith datang kat abang dia and dengan muka syahdu dia peluk abang dia kuat2...hehehe...

aku tergamam, hazeem pun tergamam.

dah peluk belakang, pusing lak peluk depan. lepas tu dia cium2 pipi abang dia. si abang pun dalam keadaan terkujat, peluk balik adik dia. sampai tergolek2 budak berdua tu.

aku pun cakap la, harith rindu kat abang ke?

si harith cuma tersenyum dan akibat shy2 cat...tetiba dia tumbuk perut abang dia ---- dah start wrestling balik dahhhh!!!

kojap je syahdu nya ehehhe...

takpe la...atleast i know they are fond of each other. si abang leh jaga adik and adik pun in a way - respect abang hahaha!!! of course, in their own way ;-p

3 comments:

Syahida said...

priceless :)

Cik Buya said...

hee. sejuk perut kak ja kan. hehehe. comelnyee harith

ja amran said...

kan syida kan... rasa terharu je...

buya, sejuk..wpun sekejap tp diingat forever :D