Wednesday, January 26, 2011

apa la punya perangai....

amir harith

maksud: ketua yang rajin dan kuat berusaha

haaa.... dia ni memang kuat berusaha (part rajin kadang2 nampak bila dia tolong aku kemas mainan dia). tapi tang kuat berusaha tu memang no doubt.

kalau dia nak something, dia akan make sure dia dapat. by hook or by crook. be it dengan cara baik sehalus mungkin or...dengan cara kurang baik sekuat suara yang boleh! tak kisah la kat mana dia berada... dalam kereta, dalam bilik air, public places etc.

dan dia bertuah mempunyai abang yg sangat care pasal dia. main sesama, share segalanya.
tapi dia mengambil kesempatan (aduhhh...)

dia sangat suka menyakat abang.
abang hazeem ni masih minum susu botol setiap kali bangun tido (ni lagi satu habit aku xleh stopkan lagi). if harith dah minum susu dulu, tiba2 nampak abg nya baru nak minum susu, dia akan 'mintak' susu abg dia dan minum sampai abis. menangis la abang nya tadi kempunan tgk susu botol habis di minum. aku lak terpaksa la buat satu lagi utk hazeem.

dan sambil minum, mata si harith akan menjeling tgk abg dia buat apa... marah ke nangis ke biasa je ke ...kalau marah or nangis, lagi syok la dia minum...

apa la punya perangai... sian hazeem... tapi aku pun mati kutu. aku cuma bersyukur diorg leh main sesama, and harith akan jaga abg if ada org kacau hazeem, so does hazeem :-)

aku berdoa je la perangai menyakat dia cepat2 berubah sebelum keluar lak si baby ni. fuh fuh fuh...


No comments: