Monday, November 22, 2010

mak ketam dan anaknya

hari tu cikgu tadika hazeem minta mama hazeem ni tolong kuatkan knowledge hazeem on his fardhu ain, dengan kasik a bit more teaching (additional kiranya) kat rumah. so she gave me a book for hazeem wat balik and revise kat rumah, with my supervision, of course.

dengan semangat berkobar2 and a bit of panic....the first day tu, aku panggil hazeem duk kat meja. aku pun bukak la buku fardhu ain tuh...

wah, tulis jawi.... bahasa arab pun ada....

fyi, aku memang takde background bahasa arab. aku just tau, shukran! shukran! ya rahmah!

lelain sorry.... aku memang tak arif.

so... first page.
      rukun iman 6 perkara... (hmmm...not bad la, aku still leh baca benda ni)

so aku pun ajar dia buat revision, under perhatian dan pertolongan aku. teknik menulis number kot arab semua. cukup utk first day.

masuk 2nd day.
hmm...cam byk je... sifat 20

ok... ini ada lagu ni. aku pun menyanyi dulu sorang... Allahu wujud qidam baqa... mukhalafatuhu lilhawadis...
lepas tu aku dah tergagap2 (AISEHHHH....)

hazeem dah datang duduk kat meja, ready for his next revision class.

ok...hazeem tulis ni nombor 20. tulis kasi penuh semua kotak, sampai habis.
ok mama...


dah abis. next...
(errr...part next ni aku tak berapa sure ni)

yang ni, hazeem tunggu abah la. dia kata nak ajar hazeem semalam (perghh.h..kelentong...)

semalam aku  terlupa nak google, so hari ni  sesudah subuh aku google Sifat 20.

ha...sekarang dah  hafal and faham :-)

moral. sendiri mau ingat la ......


heehehhe...

No comments: