Tuesday, November 9, 2010

amalan2 yang bagus

aku baru belajar semalam...

if kita nak murah rezeki, sentiasa lah ucapkan "Ya Fatah, Ya Wahab" sebanyak 300 kali sehari... insyaallah, allah akan murahkan rezeki kita dalam apa bentuk pun :-)

pastu,if ada sesapa yang rasa2 cam nak kena marah, samada dengan isteri atau suami atau bos atau sesapa sahaja (wink wink...!) bacalah "subhanallahhawabihamdih" berkali kali hingga rasa2nya kita terlepas saat2 kena marah tu, insyaallah. tapi jangan lak gi baca terkumat kamit pastu bantai lak sembur depan muka bos ke --- itu cari nahas! ehehhehe....

ini along hubby aku ajar semalam sambil2 berborak pasal perubatan islam. yes, kami semua ada saka sikit sorang (huhuhuhuh....) hasil turun temurun dari belah aku dan jugak laki aku. pastu dalam family aku yang berat sikit... ada antara kami yang ada jin! ini tak tipu, masa ustaz tu tengak bacakan ayat Quran kat air mineral tu, ada family member yang lain macam, ruparupanya dia rasa cam nak bertempik sakit, tak tahan dengar ustaz tu membaca ayat2 tu. orang lain takde cenggitu pun....

so, lepas mandi air tu, badan sakit2 dan lebam2 macam kena pukul.

jin ni memang wujud. and dia memang suka nak duduk ngan manusia ni. bila satu dah ada dlm badan, dia akan panggil kawan2 datang 'melawat' gak. sebab tu, sapa2 yang ada jin dalam badan, sure malas nak buat amal ibadat, sbb jin tu dah duduk dalam urat and sendi kita. so, kena la kuat kan diri melawan and if ada rezeki, pergi la berubat.

banyak lagi yang aku belajar hasil dari berborak tu...

tapi nanti la chapter lain aku cerita... sebab sekarang nasi ayam dah menunggu.... nyum nyum

No comments: