Wednesday, November 17, 2010

kami dah lama tak update sebab ...

last weekend agak bz sebab ada family day for my hubby's co in port dickson. so kena prepare budak2 ni... lepas tu, tambah lak ngan simptom malas disebabkan pregnant (alasann....)

this was our first time joining the company's family day.

sampai2 je ngap breakfast jap, but aku tak makan sebab dah bantai nasi lomak kat umah. then off to the beach for treasure hunt and kids telematch.



hazeem berbaju belang biru.

lepas tu, free and easy...more like sleep time. nasib baik budak2 ni tidur petang tu. kalau tak pitam makcik nak layan budak2 yang kurang rehat ni.


last year ada dinner bertemakan movies blockbuster. laki aku kena group theme puteri gunung ledang.

so this year the theme was Let The Music Saves Your Soul.... and hubby's group theme was errr...music from all over the world. and he had to sing lagu isabella with three of his partners in crime, so dress up ala ala awie and amy search gitu. the kids lak join his father wearing keys on their heads and aku just pakai jeket yg dah lama aku tak pakai. couldnt fit tummy into my jeans, so kena pakai slack pregnant kaler itam ehehhe....

 three mouseketeers.... budak2 tak payah jeket sebab panas (cehhh...)

 harith yang bersetuju utk memakai key di kepala selepas tgk abg and abah dia pakai sama.... tapi lepas sejam dia terasa gatal2 kulit kepala hahahah....

 this is fara ngan her 2 lovely daughters... wife to my hubby's close colleague.

 aku struggling to make harith to take picture with me. masa ni dia tgh ghairah nak makan gula2 kat atas meja.

 ni show pertama, if i'm not mistaken. lagu korea tu...aku lupa apa nama group. btw, ini bukan group hubby aku :)
 second show...ala ala pop yeh yeh...

 hubby's group. the first part the ladies performed a dance which aku lupa apa lagu dia, so sorry sebab concentration aku berbelah bahagi ngan nak makan dinner and nak tgk show and nak locate mana anak2 jantan aku menghilang....

 yeahhh...tu dia, isabella adalah.....
4 vocalists and a guitarist.

 masuk chorus lak. hehehe...frankly, they have good voice. laki aku mmg suara power, tapi dia dah lama tak guna suara dia sebab sibuk nau kerje...

 ini lak kat muzium askar di PD. dulu kat KL dah pindah semua kat PD. so it was like a dream for hazeem to be able to tgk real life tankers, fighter jets, war tunnels and gadgets.

 ni macam train dalam citer sarjan hasan. eheheh...actually, kitorg tak tau train ni apa cerita sebab takde signboard.

 motor zaman perang. made in italy.
biker zaman sekarang, made in lembah klang :-)

 then, ada lak tunnel Pakatan Komunis Malaya....

 dalam tunnel agak spooky...actually aku dah meremang bulu roma and i am sure hazeem and harith pun dah rasa lain macam sebab diorg dah start senyap je...ehehhe. pastu masa ni lak si suami sibuk nak amik gambar itu ini...

 in the tunnel, komunis tgh meeting....

 right outside the tunnel, ada this huge aeroplane. just right next to it, the museum tgh wat some upgrading works.


 last pose.

aku time ni kaki dah berdenyut denyut sebab pakai kasut baru yang aku beli sebab kononnya nak kasut flat tapi sebab budget takde beli kasut murah lepas tu tak best sebab dah biasa pakai leather bila pakai pumps yg tak flexi ni kaki aku sangat sakit. darah dah byk berkumpul kat kaki tapi kasut still 'maintain' the same saiz.....banzaiiiiii!!!

2 comments:

Syahida said...

macam best jek muzium askar tu..tak pernah lak aku tau kewujudannya. nanti buleh aa try pi..
terasa rugi lak aku tak pernah dgr blong nyanyi...must be one of the reason why ko jatuh chenta ngan dia, tul tak?? hehe..

ja amran said...

eh...camne ko tak penah dgr lak?? hahahah!!! korg just penah dgr dia recita Quran kot, which is acually what grooms his voice. lepas tu dia nyanyi memainkan aku ada la ;-p