Friday, December 31, 2010

satu dah selesai...tunggu isnin lak weh

been super serabut busy for the last few days.

bukan busy apa, tapi semua project tergendala, semua agak tersangkut sebab buah hati ku yang kedua sangat sangattttttt, i repeat - sangaaaaattt - demanding since last week aku rasa.

aku nak gi kedai beli goreng pisang pun terbantut hajat. si kecik ni sekarang dah susah nak bawak dalam kereta without me NOT being the driver. kalau aku jadi driver, alamatnya memang blood go upstairs.

aku tau kereta aku tu spacious, to his advantage - he uses ALL the space he can. dari belakang ke depan, ke tepi kiri dan kanan, kalau boleh masuk boot belakang pun dia panjat ke balakang. if duk belakang je takpe, dia kat belakang buat gymnas ngan abang tersayang.

bila kat depan lak, dia belasah jadi DJ radio - yang station tak penah aku tahu which one, kejap hits kejap sinar kejap ikim, layan cd pun ada.

pastu belasah pulak dengan aircond. dia saje nak test apa jadik kat sweat glands mak dia if dia padam ekon tu for seminit dua...tatkala hari panas terik... doinggg!!!  pastu dia test plak if dia leh terbang if tiba2 dia FULL BLAST ekon tuh! perghhh....

so, apa yang aku nak bz kan sangat?

aku nak carik stock baru utk bisnes - postpone.

aku nak gi spital for check-up - kena tunggu hubby

aku nak beli buku sekolah hazeem - aku rasa satu al-amin dah kenal sapa itu amir harith.

aku nak pegi majlis taaruf amir hazeem - pun mr hubby kena temankan.

dan banyak lagi.... mostly kena postpone.
dan ada a few times aku miss barang2 free sebab aku dah tak mobile nak gi amik barang2 free tu :D itu la nama takde rezeki.

yup, hazeem dah selesai majlis taaruf semalam. apa itu majlis taaruf? orientation sekolah dia daaa...

and yup, aku banyak kali gak ternganga nganga bila ustaz tu buat announcement ...banat...aulad...etc etc...
dan rata2 students lama yg menemankan adik2 bercakap dengan berbahasakan ...ana...anta...ante... fuh fuh fuh...

bila nak cek buku sekolah pun aku ternganga gak esp bila sampai part buku bahasa arab yang aku sudahi cuma dengan sadakalloh...sebab aku langsung tak paham apa yg tertera (HAHHAHA!!!) nasib baik mr hubby paham.

so, hazeem...homework bahasa arab, anta study sama anta punya bapak lah.

kuangkuangkuang....


(gambar kemudian ya...)

2 comments:

Syahida said...

haha..mek Ja, at least bapak hazeem boleh lagi layan bahasa Arab. aku kesian kat kak dina ni, subjek arab mmg cukup makan jelah...mak pak tak leh harap nak ajarkan..hehe

ja amran said...

heehheh...tu la mende nya. aku nasib baik si blongos nya arab stil ada skil. tidak la marbeles, tapi boleh disandarkan harapan lagi la :-D