Tuesday, December 14, 2010

been busy

before this aku duk sibuk wat cupcakes and alhamdulillah mendapat sambutan sebab kek sedap and design pun cantik (masuk bakul angkat la sendiri --hahahah!!)

tapi seriously...

lepas tu, maid aku 'marathon' keluar rumah sesudah subuh and leaving us all in state of wanting to kill somebody tapi bila pikirkan dosa tak jadik la. so, at that moment, FIL aku sakit and aku lak dengan baby yang sangat clingy to me. jadi aku put that baking project on hold.

lepas tu mana leh hidup ngan gaji suami je kan. tambahan lak aku ni kena byr loan yang duit nya aku rasa separuh dan separuh lagi di kecap 'free' oleh orang yang dulu aku panggil sahabat. takpe, tu cerita org pinjam duit pastu taknak byr dan marah lak org yg kasik pinjam. takpe, nak buat camne. ingat allah je la.

apa aku buat? aku jumpa satu tempat jual tudung. memula tu aku fall in love ngan kaler2 tudung dia. harga a bit pricey, but aku suka design dia so aku beli a few utk aku pakai sendiri.bila dah pakai sedap la plak. style tudung tu bila pakai muka nampak slim. kain lycra dia pun tak nipis cam yg jual murah2 kat jln tar tu.

aku pun pergi balik and borong a few. saja nak test jual kat sedara mara.

MIL aku beli and sister in law pun beli gak. bila try diorg pun suka and promote kat aunty2 lak. lepas tu aku pun jadi pemborong tudung diorg. they commented that tudung yang beli kat aku tu still cheap kalau nak ditengok pada quality dan design. itu pasal diorg suka.

tp bila jual ngan diorg, aku x amik untung byk ada la skit, kalau xde untung langsung itu bukan berniaga, tapi tolong beli --ehehhe...

and to my pleasure, they are contented with what  got to offer. alhamdulillah, aku duk wat duit skit2 gitu la. tak byk, belum cukup nak buat aku lepas dari hutang.

so husband aku suggest try jual online. aku ada gak hantar stok ke kelantan tapi susah nak monitor sebab stock jadi tak mobile. tapi still laku sbb quality tudung tu lain dari lain.

kesimpulannya, aku pun akhirnya berjaya menubuhkan blog online shoppe aku.


http://klosetmuslimah.blogspot.com

model tudung ialah aku sendiri (AHHAHAH!!! ---gelak le puas2 sebab aku pun menitik air mata menggelakkan diri sendiri)
bukan sebab aku perasan aku cun, tp sebab convenient nanti, ada stock je aku modelkan, dpt stock je aku modelkan. takyah tunggu model dtg umah...

skrg, satu dah on, aku dalam discussion utk satu lagi project. moga2 lancar la...insyaallah...

kawan2.... apa lagi... jenguk2 la and cuba la sehelai, insyaallah lepas tu mesti nak lagi (eheheh...macam kueh la plak!)

No comments: