Monday, December 27, 2010

alat penenang ;-p

since small, each one of us ada 'alat penenang' sendiri. ada yg tampil normal, ada yang para normal dan ada gak yang di luar ke-normal-an ehehhe...

ini bukan alat penenang yg ko tembak kat bontot kuda ke, atau apa2 binatang yang sewaktu dengannya, tapi alat penenang jiwa seperti contoh kebiasaan - bantal busuk :D

masa aku kecik dulu, alat penenang aku adalah bantal busuk yang sangat lembut (hingga tahap lembik) dengan cover kain cotton yang sangat sangat masyuk... and it has a distinctive smell yang pada aku ketika itu saaaaangat best! hahahah!!! alat penenang ni slalunya susah nak dipisahkan, bagaikan aur dengan tebing (eh betulkan perumpamaan ni??) --- if nak pisahkan a child from alat penenang tu, kena ada tricks and skills and most important thing is all the LUCK in the world. aku stop dulu pun agak susah, aku rasa nenek aku pun naik give up. but when the time came, it was as easy as 1-2-3. masa tu nenek aku TERbasuh (kononnya) cover cotton ku yg syok itu. aku mengamuk. then my grandma gave me my 'alone-time' utk aku cool down. masa tu datang lak moment 'cerdik' and aku terpikir, konon nak balas dendam kat nenek, aku stop hisap botol la, takyah ada bantal busuk lagi. biar nenek aku rasa! (well, au contrary hah!)

after i told grandma that i (revengefully) wanna quit drinking my milk (in the bottle---that is) to my surprise she was more than happy! hahahah!!! ---- padan muka aku :-) and she said, 'mujor nyo la... kalu aku tahu, mulo lagi aku basuh sarong bata tuh' -----> translated: nasib baik le, kalau nenek tahu, dari dulu lagi nenek basu sarung bantal mu itu, wahai cucu ku.

rupa2nya, she was trying to make me stop hisap botol, yes, i was 6 but who cares!

itu kes aku.

anak2 aku takde la kes kronik sgt.

si hazeem suka menggentel pada label kain, tak kira la label tu pada bantal ke, baju ke, selimut ke, towel ke...apa2 pun ok janji label yang tersentil keluar :D

harith. so far dia cuma suka menggaruk2 'keloid' aku kat bahu aku. sakit...kadang2 tak,tgk angin dia. tensen gak tu. so skrg aku nak cuba carik alternative supaya anggota badan aku tak di misuse. (note: keloid tu daging lebih kesan dari parut. some people and naik mcm scar yg mcm daging extra, contohnya BCG, ada some people yg naik bonjol, that is keloid)

anak buah aku lak bila nak minum susu akan mencari hanky itik iaitu handkerchief nya yang siap ada anak patung itik. itu mmg the only benda yg dia nak. if mak dia terbasuh, maka jahanamlah (hahahha!!!) i mean, dia akan melalak, meraung dan melepek kat pintu grill sambil memandang ke arah jemuran di mana hanky itu dijemur laksana pungguk rindukan bulan. kalau nak dia diam, kasik yg separa kering pun cukup bagus, tapi lepas tu semua org stay back cos the smell would be deadly unbearable. not to her, of course.

that was the story of alat penenang masa budak2 kan... which was considerably straightforward and simple and to a certain extend, cute.

bila dah tua bangka, besar panjang, apa lak cerita kita?

ada yg jumpa alat nya di shopping compleks. ada lak cukup sekadar tgk tv. ada lak yg dapatkan dos dia kat websites. skrg byk yg dpt kat FB. tp, hakikatnya, alat2 penenang ni if overdose, could be dangerous. they are not as safe as bantal busuk, or label kain or hanky berbentuk stuffed animals. betul tak?

2 comments:

Cik Buya said...

oh.. itu keloid rupanya. baru tahu. hihi

ja amran said...

itu la dia keloid... hazeem cakap daging lebih. hahahah!! nape? ada same prob ke?