Wednesday, March 3, 2010

new chapter



been awhile since i last updated this blog... rindu nak menulis but inconvenience always got in the way...sigh...

new start?
well, we sold both our transportation, at a good price i can say, my old loyal car and my husband's best friend i.e. his virago (eheheh)

why?
well, we had them both for quite some time, as well as other reasons (classified - cesss....) dah bersawang blog ni...

alhamdulillah... not long after we advertised in mudah.com (yup, mmg cepat and cargas servis di mudah.com), many called and took us only couple of days to let go. sedih.... mana taknya, banyak kenangan.

my wira, bought 10 years ago, masa nak amik kat melaka, we drove from KL dalam kancil comelku ermm... i was amazed kancil sekecil itu leh muat aku, blongos, azhan and mael (hahahah!!!- those who know us sure kagum!). 10 years wira tu berbakti and till her last day with me, dia tak byk ragam. tapi almaklumlah, aku dah beranak 2, so i need bigger space (erk... bukan AKU need BIGGER space) tapi sebab anak 2 ni need bigger space for carseats la, stroller la... (alasan....ahahahha).

apa aku pakai skrg?
crv mak aku. besau kan?!!kan... puas anak2 aku ber'hungga' dlm crv tu. crv tu mmg sedap bawak, sebab pick-up dia mantop! nak naik elevated highway pun steady je... lepas tu aku tgk minyak dia pun 'steady' je turun hahahahh!!! my dad said, memang le... crv 4-wheel, if jalan jauh syok la, takat antar si hazeem gi tadika blkg umah tu agak membazir minyak skit. tapi apa leh wat, itu je tunggangan aku ada. penah aku try jalan kaki, mak aiii... abis peluh jantan kuar (haishhhh)

virago? dah tukar scooter sym.
laki aku minat scooter?? hah... itu kena tanya penyebab - raja amirul azizi (ahahhaha)
since his best friend bought piaggio, my hubby's interets in scooter rises. of course, kalau nak di tengok saiz laki aku (tambah lak if nak bonceng aku) scooter ini bukan scooter tecit tu aaa... ini scooter besau. so, puas hati la. aku rasa it wont take long before the basic scooter being added with accessories, kotak la, upgrade la... macam2...



new rides mean new chapter in our life.

kadang2 we need new VIEW in order to make belief that we ARE starting a new chapter. and so far, so good... alhamdulillah...

3 comments:

Syahida said...

MekJa, itu gambo sebenar scooter korang ker?bestnya...
syiok aa hero2 kau naik CRV....aku pun berangan gak nak naik crv ni, so far masih lagi angan2..haha

ja amran said...

itu gambo internet, tapi itu la rupanya...
mmg syok dpt crv tapi minyak dia agak tertekan skit sebab dia 4-wheel. jalan jauh jimat but if dekat2 dlm bandar agak menitik airmata eheheh

Cik Buya said...

sayang nak let go bende yang kita dah lama guna kan kak ja.
crv tu pun banyak kenangan kat team JS gak. hihi
tapi kak ja kene selalu tgk kat meter dia tu tau.. dulu masa jam kat kl meter tu naik tetiba terpaksa berhenti kat tepi jalan.nasib tak berasap enjin kete tu.