Monday, March 15, 2010

semua org mau chantek

aku akui masa aku kecik2 dulu, i was more of a tomboy than a girl. my toys were a football,  numerous guns and pistols and a miniature of incredible hulk (in green). i even have a chequered shirt which to me resembles the hulk shirt---before transformation!

i love myself back then cos i thought i was a tough BOY... tapi still kena buli gak (hahahah!!)

then came teenage years. it was sort of horrible cos i didnt have a chance to develop my own fashion, semua baju aku (i repeat---SEMUA) were chosen and bought by my mom. i didnt have any jeans, only slacks and patterned pants! baju lak time tu siap ada ropol2... so i make it a habit to go out wearing t-shirts and slacks. kadang2 kena formal, so i have to wear them! my friends in bukit peringgit would know this...

lepas tu ----freedom of choosing, i entered college thus i could buy my own wardrobe. itu pun still lom cukup vogue or in other words, i only appear 'normal' ahahhaha!!! sebab lum pandai nak melawa sgt. then, ada lak org komen nape la boyfriend aku leh minat kat 'budak spek besar tu' ----that would be me, ok! please note, spek adalah tajaan makbapak, so no comment...

lepas tu kerja lak. ha...masa ni aku mengganas. i worked with an international property firm, mixed with mostly chinese and indians and also a few mat saleh.ada gak melayu yg mcm mat saleh (that wouldnt be me ahahah!!!)

at this time, aku dah pandai melawa sebab tempat aku shopping yg paling convenient was KLCC. so bila ada sale aku akan terpacak depan isetan or parkson. bila tak sempat nak mekap before meeting, aku akan meronda klcc utk kononnya test mekap and perfume. masa ni ramai colleagues yg suka kat aku...actually diorg suka sebab aku slalu tolong diorg ngelat, bukan apa pun. i have to admit, aku rasa masa tu aku cun (MUAHAHAHAHHA!!!) dan kurus murus... wakakakaa!

lepas tu aku kawen lak...
memula tu still cun lagi, tapi bila dah ada anak, aku alpa (cewah, betul ke penggunaan 'alpa' tu?)
aku jadi malas. bukan apa, rimas. even jam tangan pun aku tak pakai sebab aku rasa macam sesak nafas (jgn tanya apa kaitan sesak nafas ngan pakai jam tangan sebab aku sendiri pun tak sure). duduk rumah aku lebih selesa bert-shirt and seluar tido or seluar trek, bukan aku exercise pun.

rambut aku lagi senang berambut pendek. aku dah lama tak gi saloon rambut sebab nak budget and masa pun takde. aku sedih...tapi apa kan daya...

ish... lepas tu aku rasa 'that's it, man!' (ya, aku cakap org puteh kepada diri sendiri)
aku dah tak mo berselekeh... aku nak duk umah dlm keadaan cun. aku ke chamelon utk membeli sepit rambut yg cun agar atleast compensate rambut ku yg dah lama tak diset. ramai tul org dlm kedai tu ---ikutkan hati malas tul berebut2 tapi aku cekalkan hati. dan aku berjaya beli sepit berbunga pink! ahahhaha... atleast aku dah rasa cun skit.

part baju lum dapek di ubah sepenuhnya sebab aku hanya mampu beli skit2 dari reject shop, itu pun masa sale. and if nak pakai baju slim melim nnt terkujat lak mak mertua aku kang (ampun mak....) baju lelama kot pakai nnt aku pun tak lalu makan sebab sendat nau!

sebenarnya aku nak bgtau aku rimas kat kedai chamelon tu sebab ramai nau org nak beli sepit2 ni... sebab semua org nak cantik...


....

4 comments:

Syahida said...

ello MekJa, seronok baca celoteh ko...aku ingatkan aku sorang je minah selebet...at least ko pernah jugak merasa jadik vogue...hehe, aku ni memang ler tak reti..la ni, anak2 aku dah besar2 sket, baru le nak blaja melawo...kalo x, cam ko la, pakai jam tangan pon rimasss...hahaha!

Nuraizah@Yong said...

Ahhh..the nerdy and tomboy days of Bukit Pringgit. Sebab tu aku takde boyfren coz I was not ladylike enuff..hahahaha!!

Rimas and sesak nafas pakai jam tangan..that one I don't get at all!

ja amran said...

syida, itu la pasal...bila tgk keliling, rasa mcm ter-ancam gak if tak bersiap walaupun dlm umah... apatah lagi if kuar. aku cepat skit conscious ehehhe...

koyong, ayat maut nampak!! :D
btw, aku pun tak tau nape aku leh sampai tahap rimas bila pakai anything on my hand...esp jam tangan.tapi aku try gelang mas tak rimas lak HAHAHHAHA

Nuraizah@Yong said...

Pakai gelang emas mmg tak rimas! Semakin berat, semakin senang bernafas...hahahaha!