Wednesday, April 27, 2011

apa nak aku ajar ni?

semalam hubby gi amik hazeem balik sekolah. dia sampai agak awal... (selalunya asyik lewat je). so kira kalau sampai ngam2 waktu tu, leh kira awal le tu.

sesudah tiba, dia nak masuk gate, tiba2 terserempak ngan hazeem nak kuar gate.

hubby: hazeem nak gi mana ni?
hazeem: errr... aaa... (sambil meng-ekjas beg sekolah)
hubby: hazeem nak gi mana ni?
hazeem: kawan suruh beli eskrim.
hubby: kawan kirim ke? dah pulang balik duit dia, cakap hazeem nak balik.
hazeem: takde duit, dia pakai duit hazeem.... (slow je jawab nya, antara dgr ngan tidak)
hubby: AIKKK??? dia hantar hazeem suruh beli eskrim, pastu dia suruh hazeem pakai duit hazeem???
hazeem: (terkebil2 aje la....)
hubby: DAH, BALIK!
hazeem: abis kawan hazeem tunggu tu?
hubby: biar dia tunggu. biar padan muka dia. ada ke..... (tak mampu aku nak re-write apa laki aku membebel kat budak tu)


apa la aku nak ajar hazeem ni?
hati dia lembut sgt kdg2 tu.
kalau dia ada kat rumah, aku cukup senang. boleh je mintak tolong apa2 --- off / on suis ke, amikkan barang ke, esp time aku tak larat camni.
pastu dia pulak jarang nak bergaduh ngan harith. cuma skali skala je time dia penat or kesabaran dia tgh menipis. ehehhe... budak pun pandai hilang sabar.

so, aku rasa part lembut dia ni, part cepat kesian ni, orang slalu take advantage ngan dia.tapi kdg2 dia bising gak....

huii...bukan senang nak membesarkan seorg anak. ni anak lelaki, aku kena train responsibility, leadership, etc, etc.... orang ada gak duk cakap, kalau anak pompuan lagi susah nak didik, sbb diorg lagi senang ter-expose kepada fitnah bila besar nanti.

hmm.... aku cuma leh doa hazeem ni Allah lindungi dia, as long as dia dididik cukup agama and lepas tu pandai bawak diri.


harith???
tu lagi satu aku pening,
lagi nak dekat beranak lagi marbeles perangai dia. cakap belum cekap. ada la skit2 butir nya, tapi belum clear sgt, tapi suka kasik arahan. lepas tu kalau orang tak paham, perghhh.... mulut dia bukak melalak macam siren polis daaa....

kadang2 kalau dia melalak kat kedai ke, rasa cam org tgk, apa kes la couple ni bwk lari budak ke hahahah

tapi dia cukup sayang kat abang dia... whom he call, Abam Ajimmm...

kdg2 nangis jatuh ke, dia akan berlari kat abam dia, suruh abam dia peluk ke, tiup ke, dukung ke... nasib baik abam melayan ehehhe. aku admit, harith ni garang tapi manja.

semalam dia wat peel baru. dia suruh aku pegang bantal, lepas tu dia kepalkan penumbuk both hands, dan dia buat bantal tu jadi punching bag. siap meloncat2 lagi tu.... mana dia belajar?
ni haaa...



aku suka layan Rocky 1-4, dia pun bila time lagu ni kuar, ternganga depan tv tu. kagum nau tgk rocky balboa tu training. siap nak tiru bab2 training, push up sebelah tangan la...tapi lom nampak hasil la :D

ni, anak no, 3, aku mintak2 selamat segalanya.... amiiinnn

1 comment:

Syahida said...

haha gelak besau aku baca entri ko ni. this is what happen when u hv 2 lil heroes and 1 more coming in the tummy. i hope the 'bapak hero' will always gv his support and guidance whenever needed :)