Tuesday, April 5, 2011

gelagat nak dapat adik ke.....

amir harith.
my second son. only 2 years and 3months.
tapi 'kebolehan' dia menguji kesabaran aku cukup terer.

he is still breastfeeding tapi bukan wat kenyang pun, cukup sekadar dapat merimaskan aku sebab panas dia duk atas riba and lepas tu tangan dia duk menggentel tahi lalat aku kat pinggang. sebelum breastfeed dia akan pastikan perut dia dah kenyang minum susu botol. kalau dah bosan, tangan dia maintain kat pinggang aku tapi mata dia tgk tv. so kalau aku dah sakit pinggang and nak bangun or baring on the other side --- jangan harap la! kalau nak jugak, tangan still kena maintain kat situ. perghhh.... cukup2 menguji kesabaran aku.




orang kata budak umur 2tahun mmg digelar the terrible two! and reallyyyyy reallyyyyy hope that doesnt apply to harith but now i am beginning to accept the fact that i am living a denial.

could it be sebab aku nak dekat tarikh due nak beranak? so he could sense another boy is coming in his life? sekarang dia cuma perlu menyakat si abang je. lepas ni kena sakat sorang lagi ke???

hahhahah!!!
kesian hazeem. beli mainan pun takleh main openly. kena main sorok2. kadang2 masa tido pun kena sakat. harith datang slow slow pastu ditepuk la dikejutkan abang dia la.... pastu muka harith akan tergelak kepuasan selepas abang dia mengamuk.hahahah!!!

hari tu, dia amik pistol mainan dan hala kat perut aku. pastu beriya2 buat bunyi tembakan. lepas tu ketawa mengekek2. aduhai.... anakku.... :-) ponin mak aih...

sekarang habit dia tak mau kasi can aku tido petang. dia dah puas tido, bila sampai turn aku tido, dia mcm boleh sense terus dia bangun. pastu ajak aku main. penat je aku taktik pasang katun la, lambakkan mainan la... atas badan aku jugak dia nak pijak, nak panjat, even baring untuk tengok katun.

fuh.... cerita pasal harith je pun aku dah rasa penat.
nyamuk pun banyak. mana la datang nyamuk bedebah ni???
aku ke depan ko ada. aku duk belakang ni pun ko ada. hebat....

ok la, kengkawan. jangan lupa doa kan aku selamat bersalin.... insyaallah...

No comments: