Tuesday, April 12, 2011

bermain layang2 yang tak berapa nak melayang

hari tu saja nak bawak hazeem and harith for a healthy outing yang murah and cost as as nothing as possible except for sweats and some small (very small) change for drinks and maybe ice creams.

zoo? waduh...dengan aku yang sarat, tak mampu rasanya nak menapak kat dalam zoo negara tu. kalau naik train tu je ok la. but i doubt the kids would savvy the idea.

air terjun? hilang akai kaaa???

kolam KLCC? ramai orang la weh.... pastu sure macam tergoda2 nak masuk dalam klcc lak huhuhu...

so, mana lagi? kami xpenah lak cuba main layang2 kat tasik selayang tu.

aku: leh gak try. ada layang2 ke?

hubby:  ada.... dah dekat setahun dah abang beli.

aku: mana nya?

hubby: ada abang sorok.... (sambil tersengih2)

aku pun carik la layang2 peram tu. dah dapat, kami pun bersiap nak pegi. konon nak gerak pagi. aku kena lak siapkan blog dulu before kuar. by almost 10am kami bergerak. singgah jap breakfast di Leha Kelfood.

lepas tu, cargas ke tasik selayang...

meh tgk gambo...

 layang2 fresh from plastik. dah bukak tu kena lak pikir camne nak pasang ni....

 takpe, abah pikir....kami tunggu.

 takpe...kami tunggu lagi....

 apa ni, abah? bila nak siap ni??

 warm-up dulu la....

 posing jap...

 ok, cubaan pertama ---- mama pun menyibuk gak ehehhe...!
layang2 tu naik tapi benang yang ada tu sangat2 kurang zat nya. org lain nye tali gemoks. so, kitorg nya lebih byk berbelit daripada terbang melayang. aku pun try la kot mana tau skill orang kelantan yang bermain wau ---- WOW! memang aku ada skill, skill org mengandung tak sedar diri berlari keliling padang hahahaha!!!

but i had a blast! i bet everybody did! lain kali leh cuba lagi. gi pagi better sebab petang... parking melampau2 penuh.

abis sudah.... harith dah melenggeng, minum air sambil memandi kan diri sendiri.
lepas tu baru rasa panas...huhuhu!!

1 comment:

Cik Buya said...

abg zamir ke tu? macam hazeem le plak duduk camtu hihihi