Thursday, October 7, 2010

tersepit

antara keadaan yang aku tak suka and wish to really avoid in my life is... tersepit. apa yang tersepit?

aha...mungkin ada yang dah ada gambaran apa yang tersepit. tapi aku nye tersepit ni me-refer kepada keadaan 'ditelan mati emak diluah mati bapak' (korang bygkan apa yang tersepit? eheheh...)

situasi aku sekarang sangat menyusahkan aku. tapi aku takleh ignore sebab melibatkan family, it is a family matter, an issue really close to the heart. what makes it worse? aku takleh nak share dengan orang lain, even family member yang lain.

have you ever been in this 'shitty' situation? pardon my french, but it is a shitty situation. for a person who detest conflicts, aku mmg tak suka keadaan ini.

sebab, nak decide bukan senang. and kena lak jaga hati semua orang sebabnya semua aku sayang. and kadang2 bila nak bercakap pun i have to carefully choose the right words. salah perkataan could cause different meaning, sebab orang dalam masalah ni selalunya cepat sensitive. itu aku sangat2 tau...

apa aku nak buat?

in this situation, hanya Allah lebih mengetahui apa yang terbaik. kadang2 setiap masalah tu kita tak boleh nak cari salah orang lain just to sedapkan hati sendiri...sedangkan at the same time banyak sangat musibah yang Allah uji ke atas kita. tapi, how to tell this to a person? how to choose the words? how to paint the right picture?

sometimes, truth IS ugly. truth IS hurtful...

well, welcome to the jungle, baby......arrrghhhhhhhhhhh!!!

2 comments:

Nuraizah@Yong said...

Whatever it is, I hope you'll get through it!

ja amran said...

tq, dear... wpun ini bukan exactly prob aku but org mengadu kat aku and depend on aku --itu yg complicates things...