Sunday, October 31, 2010

semalam aku happy, hari ni agak down...

semalam dan malam kelmarin aku SANGAT happy ---walaupun my husband was sooo not! ehehhe... siapa sangka kelantan red warriors leh menang after berkurun lama takmenang2. and yang paling best last year kalah ngan n9 but this year menang!

result 2-1 cukup memuaskan. first half memang aku frust dan rasa mulut ni nak carut2 je tgk game yg ntah apo ko bondo la. memang team N9 mantop, game yang kemas. control cukup bagus, esp from Aidil.

masuk 2nd half, aku rasa coach kelantan telah memaki hamun players cukup2 masa break sebab corak game pun sudah bertukar...more in control. (mana la coach tak bengang, mamat tu dah la ada hukuman gantung servis -bukan gantung diri- utk kesalahan bila aku tak sure,so bila player main cam budak baru dapat bola, baik la dia kena suspend je)
lepas tu lak si Aidil injured. perghhh...terus jadik lain macam. aku tak sure team N9 ni kurang yakin tanpa Aidil or sebab takde org leh follow Hai-O macam Aidil. tapi kelantan lepas tu main attack je. cukup puas hati. dua2 gol mantap. cun.

tatkala 2nd half tu,suami ku dah jadik lain macam (hahhahaha!!!).
sorry bang, tak berniat nak melonjak excited tatkala bola menerobos dalam gol tapi ja tak dapek nak menahan excitement tu. ehehhee...

dan aku juga bangga dengan support penonton yang meng-concur more than half of the stadium... bangga weh...


itu kes semalam. pagi aku sangat excited. siap bangun pepagi carik newspaper. tapi newspaper lak lambat. aik? mamak suratkhabar ni layan kelantan ke semalam? 3-4 kedai aku pergi semua kata paper lambat hari tu. aikkk???

jadi, nape aku sedih hari ni?

ni gara2 history channel semalam. jam 9malam.
documentary pasal Allahyarham Tan Sri P Ramlee.


memula all the stories berkisar pasal his success di Studio Jln Ampas. everything he worked on turn to gold. he got a magic touch. pendek kata memang allahyarham seorang yang gifted. dah la tu baikhati lak.

lepas tu he had to move to Merdeka Studio, which is in KL. masa tu la turning point of his life. saat kejatuhan dia. seperti biasa, di Malaysia, most equipment are of inferior quality as compared to Singapore. exprience pun far lacking. so, no matter how creative you are, if you got no appropriate resources, hasilnya akan jadi tak seberapa.

people started to label him as a has been. org mula reject his ideas. he started to lose friends (actually, kalau time susah kawan bailed out ---ni bukan kawan namanya, setan). memang hidup dia sangat susah. his real friends mostly ada kat singapore lagi. aziz, sudin, etc...

tapi, aku nampak maybe hikmahnya, Allah sayangkan dia, so kesusahan yang allahyarham lalui mungkin untuk menebus dosa2 lampau. you'll never know. he has a very good heart, but maybe part lain dia agak kurang, sebab time2 tu pun memang rata2 orang macam tu, mostly. so, Allah lagi sayangkan dia.

so, it was quite a depressing documentary.

takpe, i will pick up my mood later --- ehehheh...

5 comments:

sya amran said...

depressing key??sya tengok gok.bergenang air mato..jahak pok2 ni wak dio lagu tu..siye dio..baik la dio duk singapore..balik mesia, keno lagu tu..sapa keno bukok kedai mahjong nok support family...

ja amran said...

siye...papa tgk ko? mulo2 nok suroh dio tgk, lepah tu kja tgk depress jah, mitok2 pa tok tgk...

sya amran said...

pa tengok..sya tengok ngan dio..huhu..risau gok..tapi dio ok kot..sbb dio main2 nga eeqa.hehe..mujo ado eeqa, dio x pikir sgt.

ja amran said...

bakpo syah tok online YM?

sya amran said...

jkr blok YM...buleh facebook jah..burink!huhu