Tuesday, July 27, 2010

nyut nyut nyut... kepala. rasanya mau pecah...

hari ni i got my one-kind-headache.

aku memang selalu rasa sakit kepala.tapi dah lama tak dapat.and aku memang ada migraine.

hari ni aku kena sakit satu macam. rasa macam ada bunyi ber'decit-decit' di belakang kepala sampai ke dalam pangkal hidung. damn! aku akan dapat sakit sebegini bila aku tak cukup berminggu2. betul ke aku tak cukup tidur?

hahaha.... mai nak habag ni...
aku jenis susah nak tidur awal, and lepas tu payah lak nak bangun awal. ini peel baru aku. masa aku bujang dulu takde perangai cenggini. pastu aku tidur memang tak penah miss rancangan MIMPI...samada mimpi syok, ataupun tak syok, tgk kepada mood aku. mostly jarang la yg syok.

so, dalam 2-3 minggu ni memang aku kurang tidur sebab aku tak dpt ganti tidur siang. perghhh.... sekarang terima lah balasan!

patut ke aku wat medical check-up??

A patient should seek medical care if their headache is:

The "worst headache of your life"

Different than your usual headaches

Starts suddenly or is aggravated by exertion, coughing, bending over, or sexual activity

Associated with persistent nausea and vomiting

Associated with fever or stiff neck

Associated with seizures

Associated with recent head trauma or a fall

Associated with changes in vision, speech, or behavior

Associated with weakness or change in sensation

Not responding to treatment and is getting worse

Requires more than the recommended dose of over-the-counter medications for pain

Disabling and interfering with work and quality of life



ini aku dapat dalam website ...



hmmm.... aku nak ganti tidur, tapi mcmana la nak wat... budak2 ni bukan tidur ikut timing. if nak dapat dua2 tidur (err...i mean tiga2 termasuk aku) memang one in a blue moon!


ARGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!

No comments: