Thursday, July 8, 2010

dilema interview

interview?

interview kerja ke?

.
.
.
.

bukannnn...
amir hazeem bakal bersekolah tahun depan. we try to enrol him dalam sekolah al-amin. we got a letter last few weeks saying that he is listed for the interview. jangan memain, nak masuk sekolah kena interview, nak interview kena bayar rm30 (aduhaiii...)

aku pun pergi la ke sekolah tu, mengheret anak2 aku sekali. masa nak bayar tu aku tgk list dia 'agak' la panjang. (Allah selamatkan kami.... Allah selamat kan kami... ---sila baca dlm tone lagu ya)

aku dah risau.

syarat dia quite byk, Iqra' kena sampai part 6, dah boleh membaca, kenal nombor 1-20 in Malay AND English, tau doa2 harian, hafal ayat2 lazim ni and a few others. aku akan mengtai-ci tugasan ini kepada suami ku sebab dia background sekolah agama (HAHAHHAHAA!!!) so, biar dia pergi interview. sebabnya if anak lulus interview tapi parents tak lepas, maka tak lepas lepas la jawab nya.

anak aku cukup tak syarat2 tu?

selamat utk aku kata: memang aku tak cukup tido malam and terpaksa crash course!

dia dah boleh about half of apa yg disyaratkan. and maybe more. tapi aku cuak jugak!!!!

bapak aku cakap...rilek...dia budak lagi. bior dia enjoy.

so, if ada rezeki hazeem, insyaallah...

4 comments:

Nuraizah@Yong said...

Tapi sekrg they make everything so stressful to both the parent and child, kan?

Zaman kita dulu..hentam saja la labuuuuu!!!

ja amran said...

aku setuju sangat tu...! dulu aku rasa tidak lah sestress ini.

Syahida said...

dasatnya sek Al-Amin tu...gud luck for Hazeem!

ja amran said...

mmg syida, they have to maintain a certain status kot, sebab so far itu sekolah agama private yang antara best performance kat KL/Selangor. aku pikir senang, pergaulan leh control pastu sekolah agama sekali harung.doakan kami ek...