Monday, March 21, 2011

...

tadi aku bukak facebook, ada member ni sudah post kan satu video clip yang menggabungkan lagu For the Rest Of My Life (Maher Zain) dan clip from Disney's Up.

fuh... it immediately becomes one of the saddest video clip yang aku pernah tengok.

the movie itself dah memang sedih, esp the part about him and his wife...how devoted he was to his wife. and how his wife was so in love with him, sacrificing so many things just to please her husband. simpan duit tabung sesama and when times were tough, kena pecah tabung but because they still have each other...takpe... life is still beautiful. and the husband pun was always there and always tried to accommodate her needs, walaupun hanya mampu nak belikan tiket kapalterbang di usia senja, pastu tak dan pulak nak kasik surprise...sedih.... huhuuhu

background lagu? perghh.... sapa tak nangis? sapa tak nangis?? sila muhasabah diri ek....

so i hope, after watching this video, please appreciate what you have. the person who is always there dalam susah senang. allah kasik rahmat dlm mcm2 bentuk, dan tak semestinya dalam bentuk kemewahan dan wang ringgit. itu yg kita as human, always forget.





another sharing,
hari tu aku gi kenduri of a relative. aku tgk muka uncle tu aku rasa tenang sangat....he's not rich but he looks very calm and contented and aku rasa dengan pendekatan dia dengan allah, kebaikan dia buat to org sekeliling, allah bagi dia ketenangan hidup. muka dia sentiasa nampak muda. and sentiasa tersenyum... subhanallah... :-)

1 comment:

Cik Buya said...

kak ja, da tengok movie ni tak?? touching tau part orang tua tu dgn wife dia.. wife dia tak leh preggy, tapi husband dia layan dia sebaik2 nye la eventhough dia tahu wife dia tak dapat bagi dia zuriat.. sampai diorang tua, yg sedih tu la bila dia nak suprise bini dia, bini dia sakit.. waaa sedihhhnyee. tapi part budak kecik tu memang kelakar betul la. hihihi.. dapat cucu free. kekeke