Tuesday, March 15, 2011

aku hari ini

wah...dalam gap yang lama since my last posting, ada byk kejadian yang berlaku. ada yang baik ada yang tak, ada yang best dan ada yang cukup2 tak best --- biasa la, turun naik kehidupan.


setiap hari aku rasa tak ada mood nak update blog, sama seperti takde mood nak jumpa orang or takde mood nak berbual dengan orang. hari2 pun bukak blog juga tapi end up layan youtube ngan anak2 aku, layan apa? layan katun. cartoon clips, lagu2 dari movie disney's, cartoon episodes yang classic esp yang ada donald duck, dan yang melekat kat depan laptop bukan sekadar budak2 ni, aku pun layan daa... yang nyatanya aku le tukang carikkan clip2 tu sbb tv skrg dah takde katun2 cenggitu.

to me, cartoon2 classic from disney ni ada byk learning points. mcm2 yang diajar, dan bukan sekadar hiburan semata. dan part hiburan pun, mmg hiburan yang clean, takde benda2 yang berbau lucah (ahaks!!)

lagu2 pun best.

pastu, layan lak cerita Megamind.... hahahah!!! ini hiburan melencong skit sbb what do you expect from Will Ferrel? yg lebihnya aku la hahaha... lebih kepada melayan lawak2 yang best dan lagu2 yang mantoppp!! bad to the bone, GNR welcome to the jungle, ACDC highway to hell dan MJ bad. perghhh... ehehhehe yang best nya, budak2 ni pun suka :D

then, ada lak cerita yang mmg tak best, Jepun kena tsunami dan earthquake. tambah tak best, nuclear reactor diorg pun buat hal.tambah paling tak best, adik aku satu family ada kat sana. alhamdulillah diorg selamat from tsunami tapi earthquake memberikan pengalaman ngeri jugak apabila rumah diorg bergegar selama 2-3jam laksana duduk atas bot.

bila nuclear dah semakin menjadik2...they had to take tix balik malaysia tu pun kena turun ke haneda airport. tiket pun dah abis. they are lucky to be able to get for themselves. transit di KK sbb direct flight dah abis. insyaallah

skrg lak cuti sekolah. bukak sekolah ni anak aku ada test -- ujian prestasi. alamakkkk ai...

sepupu2 dia selalu gak dtg sini, so bertambah jenuh la aku nak mengajar si hazeem ni. nak buat homework dah satu hal, nak wat revision?? perghh memang aku tawakal, ditambah dengan tahap kesabaran aku yang cukup2 menipis skrg ni. tidur tak selesa, batuk pulak tu, bangun pagi asyik sakit tekak je, lepas tu muntah kahak...fuh... hebat je bunyi nya kan.

hari ni anak aku bakal merasa bahang kemarahan aku kalau dia takmau buat homework. hmmm... aku dgr dia ckp nak buat homework.so hopefully dia mendengar kata.

O Allah, please save our souls today (huhuhu....)


No comments: