Thursday, April 22, 2010

lama nya....

lama nya aku tak membiarkan jari jemari ku berkata2 dlm blog ni. sunggoh lama...

bukan taknak, bukan tak sudi, juga bukan tak hingin tapi tak ber-facility. internet nya tade, camne nak berblog.

ok...
today aku nak berstory pasal tilik nasib dan nasib.

yesterday, tatkala aku sibuk bersiap2 utk keluar lunch bersama anak2 ku (ya, aku tak masak dirumah), tetiba loceng umah berbunyi. masa tu yg ada was just aku and harith.so aku pun bukak le pintu, and standing in front of the gate was not a delivery guy whom i always dreamed would be sending me flowers from my hubby (sekarang pun aku still berangan cenggitu), tapi seorg lelaki india.

"ooo...dia ni la duk heloo heloo kat umah sebelah tadi. tapi siapakah dia?" aku cakap sorang2 la ni.

"alo miss, saya mau kasik kad la"
aku pun yg memang sejak azali lurus bendul terus melangkah towards that guy dan amik kad dia --- Pakar Tilik Nasib --- ceh, aku dah penah kena cong ni!

"takpe boss, saya tak mau la ---haram"
ignoring what i said, mamat tu terus bercakap...
"miss, i know u think a lot. and people thought you are very rich but you are not (cilakak tulll tau lak dia) and people thought you are satisfied with your life but i know you are not"

"oh ye ke, takpe... tenkiu aaa..."

"miss, if tak mau tilik nasib kasik sedekah la skit" ---pandai lak dia mintak sedekah, god knows whether he really knows the meaning of sedekah or not but aku tau duit aku bakal burn kalau tak singgit mau lima hinggit. dan disebabkan trauma dengan kes lampau, aku kasik le lima hinggit.

dia bercakap lagi.
"next month your luck will change but (jengjengjeng) ada satu perempuan sangat jeles sama you. you tell me your mom and dad's name i will tell you everything..."

sapa lak jeles ngan aku ni?? sebab aku cun ke? sebab aku ada anak hensem ke? ke sebab aku leh tumpang duduk umah mak mertua aku? ----hahahhahah.....!!!

"takpe boss. terima kasih aaa.." cepat2 aku nak masuk umah dia cakap lagi....

"miss, boleh kasi air ka? mau minum la"

"ooo you haus? kejap aaa..." nak je aku cakap, mana ko tak haus cakap takberenti.

aku masuk dalam umah tapi hati cuak gak. teringat balik kes lama, tapi aku kuat kan semangat. aku tgk dlm tv ustaz tu cakap nak menghalang or mematahkan pukau kita kena minum air limau nipis or atleast bau. aku tak sempat nak potong limau nipis, aku amik je sebijik tu masuk dlm poket. mana la tau kot2 kena pukau lagi (ye...dulu aku penah kena pukau)...

lepas daripada tu, aku tak sure india tu leh sense aku bawak limau nipis ke or dia mmg nak blah dah ke, dia amik air and cakap aku good luck and chow! sempat cakap good luck lagi tu.

moral of the story... sentiasa la bwk limau nipis, and ustaz tu cakap gak if takleh bwk limau nipis pakai lah minyak wangi kasturi putih. minum air teh o limau ais pun ok gak :D

moral of the story ke2 nya, sapa kah org yg jeles tu... (HAHHAHAHAH!!! ----ketawa berunsur2 jahat skit)

5 comments:

Nuraizah@Yong said...

Memang lama benar ko tak hapdet blog..dah bersawang!

Takut gak kes2 cenggini. Thanks for the reminder.

Ana said...

aduhh.. ja next time jgn bukak pintu wei... ngeriii takut die rempuh masuk..

Cik Buya said...

kak ja.. berani je kak ja pegi layan macha tu. dah la tak pape dia merepek. mintak air la mintak sedekah la.. gile betul la orang sekarang ni.. tah apa-apa je..

tapi petua limau nipis tu betul ke?? kalau pakai seluar dalam terbalik pun same gak tak?
ihihi ;p

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
ja amran said...

haah la koyong... aku mcm2 ada benda dlm kepala nak hapdet tp tak de internet daa...

ana, aku memula ingat dia nak anto gas ke mak mertua aku ode tak bgtau...skali tilik nasib pulop!

buya... pakai seluar dalam terbalik??? err....