Tuesday, May 31, 2011

rejeki baby

orang slalu cakap... rezeki anak2.
bukan orang je cakap, kita sendiri pun selalu sebut benda ni. tapi, does it actually register in our mind that setiap anak tu memang ada rezeki sendiri?

contohnya macam aku, kadang2 ada hari aku lembap (ahaks!) dan ada hari aku terlebih turbo.
so, aku duk mengenangkan (review) kehidupan aku selama dah dapat baby amir hamzah ni.

setelah ditelek, ditenung dan ditidurkan (ni pikir lama nau sampai tertidur ---alasannn), aku admit memang setiap baby ada rezeki diorg. bukan happen to aku je, even sedara mara and rakan taulan. lapuk? memang la semua org tau benda ni, tapi kita bersyukur tak? ahaaaa.... ehehhe

amir hazeem dulu aku lupa apa rezeki dia kasik to our family --- lama nau and too many depression happened during his time.

amir harith pulak kasik bapak dia keje kat petronas.

amir hamzah?
kami dapat loteri?? ahhahahahah!!!! harammmmm
kami ada la dapat sumbangan skit which did help us to make a new turn in our life. and lepas ni, we will move into a new house, actually mak aku pindah rumah gomen yg 2tingkat, so she asked me to moved in with them. benda free of cos aku agree and it is an opportunity untuk kitorg save money yg extra tu for our new home (mana la tau bebila nak beli rumah kan).

and my bisnes pun walaupun nampak slow, tapi aku hasil gak. and i got new ideas which i am working on. modal tak banyak kumpul lagi, but insyaallah kalau idea dah cun, ada rezki budak ni, ada la tu duit datang bergolek.

and masa pantang pun aku takde nak kata happy giler but my depression is manageable. in fact, it is better than last 2 times, masa hazeem paling haru! perrrghhhh....

this time, aku rasa better, walaupun tak berduit tapi aku rasa lagi contented. mebi berkat doa dan ayat2 quran yang aku duk amal masa pregnant. alhamdulillah... even masa before beranak, aku duk risau (apatah lagi mak mertua aku kan...) --- harith susah nak stop breastfeed, harith asyik nak berkepit ngan aku... dgn org lain langsung takmau, even bapak dia sendiri. macamna aku nak masuk spital? macamana baby nak menyusu lak nanti?

tapi alhamdulillah, dah kena jadam 2-3 round, terus stop breastfeed, a month before aku beranak.

bab masuk spital, dia elok je duk ngan mak mertua aku kat rumah. takde tantrum. takde hal. makan minum semua ok. tidur pun takde hal sgt. cuma lepas tu dia demam lak ehhehe.... rindu kot...

and skrg harith takde buat dajal kat adik dia. he even put toys dalam baby cot. dia ingat hamzah dah leh main kot ahahahah....!!!

so, syukur aku pada Allah sebab so far, to me, anak2 aku takde masalah2 sosial ni (ahahhah!!!) --- hazeem lagi la boleh diharap. mcm2 tugas aku kasik dia. sian dia... but he is happy to carry out his duty.

aku still berdoa, semoga allah memurahkan lagi rezeki kami dgn wang ringgit dan keberkatan hidup dunia dan akhirat. (nape kena sebut wang ringgit? kot2 salah doa, kang rezeki anak lagi sorg kang kang kangggg.... haru je... rapat nau!)


amiiiiiiiiiiiiiinnnn...

No comments: