Tuesday, September 6, 2011

riuh hari raya

 tahun ini saya beraya di kampung suami di negeri sembilan. panas? ya, memang panas... hati takde panas, cuaca panas.

makanan lak sodap2 belaka. semua rumah masak rendang kaw2 nya. ada satu rumah tu, kuah kacang pun marbeles. tapi aku nak tambah lelebih, takut atuk tu kata aku bela hantu raya lak, makan tak henti2 hahahah!!!

ada satu rumah tu lagi la, mebi semua masakan dia letak ganja. sebab kami semua makan sampai takmo bangun kerusi. semua nya sedap. rendang, lemang, mi sup, biskut, kueh mueh... mmg semua mantap!

hamzah tak byk berjalan, sebab leh lepak rumah ngan bibik. bukan takmo bawak, tapi kesian dia kepenatan. sampai mengamuk2. tapi si hazeem n harith kena la bawak... bukan sekadar diorg mengamuk penat, kitorg pun sama sbb melayan diorg bergurau cum bergaduh dalam kereta.

 sebelum balik kampung, hamzah posing dulu. abah hamzah dah 7-8 kali kuar masuk toilet sbb cirit birit. tapi puasa tetap puasa. 

 mengantuk lagi ni....

 dah selesai mandi, lengkap berbaju raya. tema kami tahun ni jubah. motif utama, jangan membazir, pakai je jubah tokma beli kat mekah hari tu hahahah!!!
mama n abah kaler brown, anak2 tona biru. biru gelap, biru cerah, biru air laut (eh, tu mambang...!)

kopiah siap. tapi harith cuma berkopiah 5minit je. lepas tu, babaiii

 opps, 4minit je la mama...

 hamzah umpama rancangan Lebaran @ Xi'an (sapa tengok? ehehhe...)

 peace, bebeh! harith pun nak try skill amik gambar. apa lagi, pose la!

 ini khadijah, anak buah. 

 itu abang and kakak khadijah, abdullah azam dan husna --- diorg pun tema brown.

 saja letak gambar ni sebab hamzah sangat cute dan aku nampak kurus (muahahhahah!!!!)

 cepat, amik gambar family...nanti leh frame! duduk budak2... duduuuukkkk!!!

 cameraman lambat nau, harith dan bangun ---
hazeem still ada peace

 GONE. harith membelasah hazeem, hamzah dah melalak. abah dah kena bangun. mama je still tersengih posing huhhu sengih frust tu...

 best friend ni...susah nak cakap dia nya tahap BFF huihhhh...

 ini leh buat gambar family ke? hazeem lak takde....

 family di rantau, n9

 family hubby.

 harith mood berposing.

still mood berposing....
 dah balik melaka, belasah main bunga api. banyak nau, so, skali bakar 3-5batang. jenuh gak nak abis.

 aku rasa, bapak dia yg over (ehem....)

openhouse rumah along @ suria jelatek KL

kutipan raya untuk 3 anak agak memberangsangkan. tapi sekejap je dapat ku pegang duit tu sbb hazeem tuntut nak beli lego special edition. hmmm... easy come easy go huhuhu....

aku rasa ramadhan tahun ni aku tak puas. byk lagi benda aku tak sempat nak buat. hajat mmg nak buat macam2, terawikh, tahajjud, nak kejar lailatulqadar... tapi belum termakbul dengan sempurna. aku harap next year dapat aku berjumpa ramadhan sekali lagi bersama suami dan anak2 dan hopefully tahun depan Allah bagi lagi peluang untuk kami dapat pahala lebih lagi, insyaallah....


4 comments:

sya amran said...

ahahha..xleh tgk gambar family tu..hahahha...hok last tu, hamzah jerik..abe zamil muko tensen, hazeem jerik..harith x napok expression..k ja jah sengih..hahahaha

ja amran said...

mace dol jah... hahahhaa..!!

harith xleh napok expression, 18SG (ganah dooh)

Syahida Yep said...

wow! best..best...nampak gayanya raya mu sangat fun! raya aku pun macam2 drama...harap2 kita sama2 bertemu Ramadhan dan Eid tahun depan.Amin! :)

ja amran said...

syidah, riuh rendah...baru 3 tu. huih...

ko raya johor ke?