Tuesday, September 15, 2009

akibat berjanji tapi tak buat...

laki aku paling tak suka if orang tipu dia... ataupun, orang yang cakap lain tapi buat nya lain pastu menipu utk cover story... ataupun, menganiaya sesama islam... dan secara ringkas nya mulut laki aku akan berkata, 'ini dah masuk orang munafik ni! orang munafik mmg tak bau syurga...' (and for those who know him akan boleh bayangkan camne cara dia marah)
so, apa kah ciri2 orang munafik?
Sabda Rasulullah s.a.w yang maksudnya:“Ada empat perkara, sesiapa yang melakukannya maka ia adalah seorang munafik tulen. Sesiapa yang melakukan satu daripada empat perkara itu, maka ia mempunyai salah satu daripada sifat munafik, hingga dia meninggalkannya . (Empat sifat itu ialah) apabila dipercayai ia khianat, apabila bercakap ia berdusta, apabila berjanji ia mungkir dan apabila bertengkar ia mengenepikan kebenaran. (Menegakkan benang basah ) “.
(find out more...)
adakah kita tergolong dalam ciri2 4 tersebut? nauzubillah... kengkadang aku tgk setengah orang dia macam syok sendiri cerita pasal dosa pahala tapi tak sedar diri sendiri pun sama gak... tapi who am I to complaint... just as a reminder cos diri sendiri pun still byk nak repair. aku just doa, Allah berikan berkat kesabaran yang tinggi utk mengadap mcm2 perangai dlm dunia ni, sebab dugaan yang dah ada pun cukup hebat, apatah lagi nak amik pusing kata2 org munafik (kan?!)
dan aku jugak doa, jangan lah golongkan aku dalam golongan org yg tak bau syurga... nauzubillah...

No comments: