Monday, August 18, 2008

tarikh apa ni?

hmm... 15 August... tarikh apa tu?

last friday kan? what so special about that?

well... firstly, i was told by my friend in SME that my cheque was already on the way - only waiting to be signed. Phew!!! you don't know how relieved i was hearing that news... more than 8 months of waiting for my loan to realise, i FINALLY am getting the loan. Fuhh...

i remember org SME pernah raise a question... KENAPA BILA KAMI BERI LOAN, SYARIKAT TU BANKRUP?

Duh, you put a condition - siapa nak ambil loan kena buat business full-time (meaning: you have to earn your own $$$ instead of getting your salary). And, setahu aku, bila org apply for loan, biasanya org takde $$$ sendiri utk memulakan perniagaan (and memang loan yg aku apply is start-up loan).

So............................ bila hang kasik loan selepas 8-12 bulan orang apply, what the heck are they suppose to do for modal before that? jual bontot?? (mind my language)

Duh....

Okay, enough of the stupid story... atleast I got my money, walaupun bukan full amount... (sigh...)

Apa lagi dengan tarikh tu?

Haaaaaaaa.... 31 tahun yang lalu... aku dilahirkan! maka bermula zaman kelam kabut ramai orang hehehhehe

so, sesapa yang terasa seperti kawan aku - jangan berlengah lagi - cepat2 belanja aku makan, kasik hadiah duit pun aku tak kisah... sebab budak kecik je takleh pegang duit byk, aku dah besau hahhahahah

takpun... doa kan sahaja keberkatan hidup aku dunia dan akhirat... itu pun cukup bermakna.

amin...

No comments: