Monday, July 25, 2011

another chapter begins....

last 2 weeks aku memaksa diri mengira budget utk amik maid. sbb aku tak tahan... tak tahan terkurung dalam rumah (ahahah!!!)

serentak jugak aku call member cakap aku nak maid. mintak tolong dia cari kan, aku pun tak tau nape aku suruh member aku tu tolong cari kan... dia bukan agent pun --- mebi sebab dia tu perangai cam aku sikit, lepas tu dia baru je amik maid. so kira ok la kot...

last week, aku dapat call dari member aku tu, ada sorang maid available, dekat2 dengan criteria yang aku nak. wah, copek botul....

aku pun congak2 duit, alamak aiii cukup ke tak ni nak byr gaji ni... belasah la weh.
aku setuju je.

hari rabu dia mai.

umur nya dah 40an... aiseh, boleh ke jaga anak2 aku ni?

tgk macam ok je, tak byk cakap. aku suka tak banyak cakap ni. pastu dah tua, so isu jeles tak timbul (muahahahahha!!!)

bibik ni pandai masak, makanan kelantan ---- rezeki aku kah?
pastu dah dekat seminggu ni, aku tengok dia lembut je ngan baby amir hamzah, alhamdulillah. yang penting anak aku in safe hands bila aku keluar. kalau tak risau aku seh...

so far, dia ok. slow skit, mebi sebab dah 40an tu... tapi janji dengan budak2 ni dia ok. budak2 ni ok ngan dia, of cos except for amir harith tu. itu normal. aku buleh handle.

so, start la lagi satu chapter dalam hidup aku...

2 comments:

Nuraizah@Yong said...

Alhamdulillah. Kalau dapat yang ok memang ringan tangan. Kalau dapat yang hampeh waduh2x pushing kepala!

ja amran said...

betul sgt la, yong.. lagi menyusahkan ada la. tu yg buat aku berat nak amik dulu. tp sebb aku tak tahan, so doa n tawakal mmg tinggi. yg penting dia baik ngan budak.