Sunday, February 13, 2011

the not best yesterday

aku tau topik aku hari ni broken grammar. tapi it really explains semalam ku yang tak best.
aku ingatkan panas hingga ke petang, tapi guruh berdentum di waktu asar walaupun hujan tak de sangat pun.

it was the same with my feelings....

ok, meh la aku citer apa aktiviti aku semalam.
pepagi lagi...seperti biasa aku bangun lambat.plus, i had a very tiring saturday and i slept at 2am on malam sabtu tu. well, everybody was having a WELL-FULLY-UTILISED saturday, i guess and me, plus all the emotional baggage --- lagi la penat weh!

so, around lunch semalam, aku satu family and adik ipar menuju ke KLCC. aku suka, bukan sebab dah lama aku tak ke KLCC, aku baru gi meeting biz ngan kawan last week. tapi sebab aku gi husband, so ada can aku meronda2 kejap. i need a break anyway from my normal days.

masa sampai kat KLCC aku tgk ramaaaai orang (seperti biasa....duhh...). and aku nampak ada byk sale esp parkson siap ada additional sale utk bonuslink holder. isetan pun ada.

aku bukan ada duit pun. tapi bila ronda2 cuci mata tu, dpt la gak berangan kejap.

hubby had to go to office for awhile, sbb dia tak abis2 pindah opis lagi. aku malas nak tanya banyak. aku bawak anak2 gi lepak kat event room kat children's department in isetan. harith baru bangun tido, hazeem excited building houses dengan mega blocks.

whilst in the event room, hazeem dpt kawan baru, a chinese boy. budak tu pun suka hazeem, he was a bit younger than hazeem but he likes hazeem sebab hazeem duk buat lawak ngan dia. harith seperti biasa, prefers to play on his own. wpun kadang2 dia menyibuk bila heran tgk budak cina tu mengekek2 gelak bila hazeem buat lawak.

the boy was a bit of a bully gak, main agak ganas. and dia x suka harith sebab harith muka stone. tapi, bila dia halau harith main jejauh, hazeem ckp la, eh, that is my brother la... so dia takleh nak halau harith sesangat.

pastu dtg lak satu budak arab. lagi kecik dari budak cina tu. (international sungguh bilik mainan tuh). sebelum tu ada gak budak2 philippine kot...tapi those girls sekadar main syok sendiri pastu kena balik dah.

haaa...yang budak arab tu, dia pun nak join hazeem n budak cina tu, tapi seperti biasa, budak cina tu cuba menghalau dia main jejauh. haaa... ini part best, budak cina tu tolak dia, dia tak heran. dia CUCUK mata budak cina tu! hazeem ternganga ---- hahahaha!!!

pastu si cina tu cuba lawan balik, mat arab tu tolak dia sampai terantuk kat dinding. pastu diorg wrestling hahahah!!! yes, aku sekadar mampu duk gelak je. mak masing2 cuba nak meleraikan. dan aku hanya mampu duk gelak. dan hazeem ternganga...
last2 budak cina tu menangis kat mak dia, budak arab tu tersengih2 ehehe...aduyaiii....

well, masa incident tu, macam2 lagi jadi sebenarnya, tapi takyah la aku citer takut malu lak mak salah sorg budak tu. aku mmg sah2 tak berguna la kat situ. belakang and bontot dah sengal2 kebas sebab lama gile duduk atas kerusi cinoneeet je.

pastu, selepas lama nauuuu kat situ, laki aku call kata dia dah selesai. suh aku tunggu kat maybank. aikkk??? dah nak balik ke? atleast dtg la kat isetan tu tolong aku bwk budak2 yg dah hyper tapi kepenatan ni. tapi, idak. dia siap naik suara suh aku tunggu dekat ngan escalator depan maybank. belakang dah sakit, bontot dah kebas, kaki dah cramp, aku sumbat henfon dalam bag, suruh hazeem tolak stroller. aku dukung harith. lift isetan dah macam setan je slow. harith dah meraung2 atas dukung nak turun. perut aku makin senak.

lepas 5minit, aku drag budak2 ni naik lift kat luar. harith nak jalan sendiri. hazeem ngan acara dia menolak stroller dari sisi, abis langgar semua org. aku dah macam orang gila, menjerit2 panggil harith sebab dia dah macam kambing kena lepas, aku takut dia ilang or dilanggar org sebab dia tecit and org sgt ramai. so aku kejar dia, and hazeem kejar aku. mata aku mcm juling sebab kejap nak tgk harith lari ke mana and at the same time nak suh hazeem keep up ngan aku. hazeem lak macam org kena dadah... meleret je sorang2.

perghhh...hebat!

sampai kat kereta aku rasa cam nak nangis je sbb perut aku bukan setakat cramp, tapi sakit yang amat...

kat sapa aku nak mencarut? aku pun tak tau tapi aku rasa mcm nak mencarut!

sale??? WTF...aku malas nak cakap...

aku give up, give up looking for something to do to make me happy. mmg aku give up!
lantak la weh. biar hidup aku miserable sebab if aku ada something yg aku terasa nak buat, sure takleh. sure ada benda yg menghalang. so, to hell with everything. i dont need to be happy to continue livng. tak payaaaaah....

so, that was my not best yesterday.


-the end-

1 comment:

leaniz said...

alahai ja....

jom kita berkopi....:)

tinggal anak2 jap...release tension...