Sunday, August 15, 2010

we always want the best

semalam aku tgk cerekarama.dah lama aku tak layan cerekarama2 ni.sebab? ...karang skit aku cakap.

what about the cerekarama?

simple plot. a handsome and rich young man works as a gigolo, tapi orang tak tau dia gigolo. neighbours thought he was a cafe operator.

lepas tu, mamat tu sangkut lak...jatuh hati lak dengan seorang gadis yang perwatakan ayu dan golongan beriman gak la.

antara ayat best dlm cerita tu, 'dia seperti apa yang bapak aku selalu pesan kat aku...carik la perempuan yang baik, beriman...blablabla...'

apa point aku?

kenapa lelaki ni selalu je nak perempuan baik walaupun dia sendiri tu sebenarnya tidak begitu baik?
dalam erti kata lain,ada hati la kot (ehehehe...)

and kadang2 tu,ada jugak certain guys yang kawin dengan pilihan hati, tapi dia tahu ada keburukan yg ketara pada pilihannya,tapi dia kawin gak sebab dengan harapan dia dpt merubah yg mana tak baik menjadi baik. pada pendapat aku, sesiapa sekali pun tidak boleh nak ubah hard core habits overnight. azam kena kuat.unless allah permits, insyaaallah...

tapi aku rasa, walau apa pun senario nya, kdg2 tu betul apa org tua2 cakap, jodoh masing2 dan perempuan yang baik hanya utk lelaki yang baik...

betui ka??

1 comment:

Cik Buya said...

hihi ni mesti tengok citer syurga cinta ni. hehe. standard la kut, lelaki sosial-sosial, bila nak cari calon isteri yang baik-baik. tp package seorang perempuan baik tak fair la kalau dia dapat lelaki yang jahat i mean yg sosial2 tu la.. n of course seorng wanita baik harus dapat lelaki yg baik.. :)

n sometimes kite yg pompuan ni kene je tahan ngan perangai lelaki ni kan? isk isk isk..